Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Η συζήτηση του κρατικού προϋπολογισμού για το 2011 βρίσκει την κυπριακή οικονομία αντιμέτωπη με τις επιπτώσεις της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Η κυβέρνηση, έχει καθήκον έναντι της κοινωνίας να διαμορφώσει με τέτοιο τρόπο τον κρατικό προϋπολογισμό, ώστε η χώρα να οδηγηθεί στην έξοδο από την κρίση. Την ίδια ώρα, ως πολιτικά κόμματα πρέπει να δράσουμε συλλογικά, υπεύθυνα και δημιουργικά.
Τίθενται ωστόσο ορισμένες σαφείς προϋποθέσεις. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να πληγεί το κοινωνικό κράτος και σε καμιά περίπτωση να υποθηκευθεί η προοπτική της προόδου και της ευημερίας των μελλοντικών γενεών. Στόχος μας πρέπει να είναι η ευημερία των πολιτών και ταυτόχρονα η ταχεία και ισορροπημένη ανάπτυξη μέσα σε συνθήκες σταθερότητας, κοινωνικής δικαιοσύνης και κοινωνικής συνοχής. Αυτό σημαίνει ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να έχει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που να τονώσει την ανάπτυξη και να μεγεθύνει τον παραγόμενο εθνικό πλούτο. Είναι με αυτό το γνώμονα που εμείς έχουμε ενεργήσει παραμονές κατάθεσης του νέου προϋπολογισμού.
Ως μέλος των Επιτροπών Παιδείας, Υγείας και Εργασίας της Βουλής θα αναπτύξω τις σκέψεις μου σε θέματα που αφορούν τα αντίστοιχα Υπουργεία.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Η επένδυση στην εκπαίδευση αποτελεί κεντρική πολιτική επιδίωξη για κάθε σύγχρονη πολιτεία, ακόμα και σε περιόδους οικονομικής ύφεσης. Είναι γεγονός πως η Κύπρος βρίσκεται στις πρώτες θέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσον αφορά τις δημόσιες δαπάνες στον τομέα της εκπαίδευσης καθώς αγγίζει το 8% του ΑΕΠ. Αυτό όμως δεν προέκυψε σήμερα. Τα κονδύλια στον τομέα της παιδείας έχουν φθάσει σε αυτά τα επίπεδα επί διακυβέρνησης του αείμνηστου Τάσσου Παπαδόπουλου. Αν και τα κονδύλια παραμένουν ψηλά, δεν φαίνεται να έχουμε τα ανάλογα εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Κύπρος βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις σε διάφορους ευρωπαϊκούς και διεθνείς εκπαιδευτικούς διαγωνισμούς και αξιολογήσεις. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει πως το εκπαιδευτικό μας σύστημα πάσχει και σωστά βρισκόμαστε στην διαδικασία για εκπαιδευτική μεταρρύθμιση.
Ωστόσο, η οποιαδήποτε εκπαιδευτική αλλαγή, προκειμένου να επιτύχει, πρέπει να είναι πολυεπίπεδη και να συνοδεύεται από υποστηρικτικούς μηχανισμούς, που θα λειτουργήσουν καταλυτικά προς την αποτελεσματική εφαρμογή της. Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού δεν έχει ακόμα αποδείξει ότι μπορεί να μετουσιώσει τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό σε εκπαιδευτική και κοινωνική πράξη καθώς θέματα όπως για παράδειγμα:
1. η Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού και του Εκπαιδευτικού Έργου, και
2. η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών,
αλλά και άλλα, δεν γνωρίζουμε σε ποιο στάδιο βρίσκονται.
Στελέχωση Σχολείων
Η έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς βρήκε τα σχολεία της υπαίθρου υποστελεχωμένα. Στα πλαίσια λιτότητας και οικονομικής περισυλλογής ο Υπουργός Παιδείας αποφάσισε να μην προβεί σε παρεκκλίσεις, να μην προβεί δηλαδή σε ενίσχυση των σχολείων αυτών με «μισό» ή ένα δάσκαλο, τακτική που ακολουθείτο τα τελευταία χρόνια. Η απόφαση αυτή βρίσκεται σε αντίθεση με την πολιτική απόφαση της κυβέρνησης για ενίσχυση της υπαίθρου μέσω της παροχής κινήτρων.
Κατάλογος Διοριστέων
Μια από τις δεσμεύσεις του Δημοκρατικού Κόμματος είναι ο εκσυγχρονισμός του καταλόγου διοριστέων που θα λειτουργήσει προς όφελος της κοινωνίας και του τόπου. Στοχεύουμε σε ένα σύστημα αξιοκρατικό και δίκαιο που θα στηρίζεται σε αντικειμενικά κριτήρια έτσι που οι καλύτεροι και οι πιο ικανοί να βρίσκονται στην έδρα. Στην προσπάθεια αυτή τίθενται δύο βασικές προϋποθέσεις. Η πρώτη αφορά όσους βρίσκονται κοντά σε διορισμό. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να θυματοποιηθούν. Η δεύτερη προϋπόθεση αφορά τους νέους. Πρέπει το σύστημα να δίνει πραγματικές ευκαιρίες για διορισμό στους νέους. Αυτή την ισορροπία μπορούμε να την πετύχουμε, εξυπηρετώντας το συμφέρον της εκπαίδευσης.
Επαγγελματικός Προσανατολισμός
Το πρόβλημα του καταλόγου διοριστέων είναι άμεσα συνδεδεμένο με το εκπαιδευτικό μας σύστημα και με την επαγγελματική καθοδήγηση που οφείλει η πολιτεία να παρέχει στους μαθητές. Ιδιαίτερα για τους κλάδους σπουδών όπου η επαγγελματική απασχόληση είναι σχεδόν αποκλειστικά περιορισμένη στον τομέα της εκπαίδευσης, η πολιτεία οφείλει να παράσχει την κατάλληλη καθοδήγηση. Θεωρώ πως η συζήτηση γύρω από τον εκσυγχρονισμό του καταλόγου διοριστέων πρέπει να γίνεται παράλληλα με την διαμόρφωση ολοκληρωμένης πρότασης εκσυγχρονισμού του συστήματος του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού και της λειτουργικής σύνδεσης της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με τις μελλοντικές ανάγκες της αγοράς εργασίας. Είναι ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας να δουλέψει προς αυτή την κατεύθυνση. Αποτελεί μεγάλη σπατάλη πόρων και κόπων, οι νέοι μας να μένουν άνεργοι ύστερα από μια μεγάλη επένδυση των γονιών τους για να τα σπουδάσουν.
Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Αναντίλεκτα, στην προσπάθεια της εξόδου από την κρίση, ο τομέας της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, μπορεί και πρέπει να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτή τη διαδικασία. Στην πραγματικότητα ωστόσο, η θέση αυτή φαίνεται να μην εφαρμόζεται στην πράξη. Ο προϋπολογισμός του τομέα της Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης είναι μειωμένος κατά 9 και πλέον εκατομμύρια ευρώ (€9.225.917) ή ποσοστό 4,77% σε σχέση με τις αντίστοιχες περσινές χορηγίες.
Σχολικός Αθλητισμός
Προτού προχωρήσω στον τομέα της υγείας, θα ήθελα να αναφερθώ στον σχολικό αθλητισμό που σχετίζεται τόσο με την παιδεία όσο και με την υγεία. Δυστυχώς, τα κονδύλια για τον σχολικό αθλητισμό είναι μειωμένα κατά 33% την ώρα που έρευνες κατέδειξαν πως:
1. 25% των παιδιών είναι υπέρβαρα και παχύσαρκα,
2. δεν έχουν την φυσική κατάσταση να τρέξουν σε χαλαρούς ρυθμούς 200 μέτρα και
3. για πρώτη φορά στην ιστορία της ανθρωπότητας, τα παιδιά αναμένεται να έχουν μικρότερο προσδόκιμο ζωής από τους γονείς τους.
Δεν είναι δυνατό να περικόπτουμε από τον σχολικό αθλητισμό, δηλαδή την πρόληψη, την ώρα που οι δαπάνες για την θεραπεία της παχυσαρκίας εκτοξεύονται στα ύψη. Να σημειώσω εμφαντικά πως 7% των δαπανών υγείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης ξοδεύονται για τη θεραπεία της παχυσαρκίας. Διερωτώμαι αν στα πλαίσια της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης επιβάλλεται να αναθεωρήσουμε πολιτικές στην Δημοτική Εκπαίδευση.
Υπουργείο Υγείας
Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Η ποιότητα της υγείας που παρέχει ένα κράτος στους πολίτες του καταδεικνύει σε μεγάλο βαθμό και το επίπεδο του. Οι πολίτες, πρέπει να έχουν άμεση πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας υπηρεσίες υγείας την ώρα που τις χρειάζονται. Η πολιτική του Υπουργείου Οικονομικών να περιορίσει τις δαπάνες για τη δημόσια υγεία ενδεχομένως να επιφέρει μείωση στο επίπεδο της ποιότητας της υγείας που παρέχει το κράτος προς τους πολίτες του.
Είναι γεγονός πως ο τομέας της υγείας βρίσκεται αντιμέτωπος με τις επιπτώσεις της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης καθώς επίσης και τις προκλήσεις των νέων δεδομένων όπως για παράδειγμα η αύξηση του προσδόκιμου ζωής και των χρόνιων παθήσεων. Η οικονομική κρίση έχει παράλληλα επιβαρύνει αλλά και αναδείξει το ρόλο που διαδραματίζουν τα δημόσια νοσηλευτήρια καθώς το κόστος στον ιδιωτικό τομέα είναι ασήκωτο για τη μέση κυπριακή οικογένεια.
Η εισαγωγή του ΓΕΣΥ παραμένει στο ψυγείο σχεδόν 10 χρόνια. Ο νόμος του ΓΕΣΥ ψηφίστηκε το 2001 καθαρά για να εξυπηρετήσει τις προεκλογικές σκοπιμότητες του ΔΗΣΥ και του ΑΚΕΛ την ώρα που όλοι γνωρίζαμε τις δυσκολίες εφαρμογής του. Εννιά χρόνια μετά, προκύπτουν ορισμένα εύλογα και ουσιαστικά ερωτήματα που χρήζουν απάντησης:
1. Τι σύστημα υγείας θέλουμε;
2. Τι σύστημα υγείας μπορούμε να έχουμε;
3. Πόσο θα μας στοιχήσει;
4. Τι κόστος θα επωμίζονται οι πολίτες;
5. Μπορούν τα δημόσια νοσηλευτήρια να αυτονομηθούν;
6. Μπορούν τα δημόσια νοσηλευτήρια να ανταγωνιστούν τα ιδιωτικά;
Την ίδια ώρα, ο Οργανισμός Ασφάλισης Υγείας παραμένει αδρανής για δέκα σχεδόν χρόνια την στιγμή που κάθε χρόνο λαμβάνει εκατομμύρια από τον κρατικό προϋπολογισμό. Βρισκόμαστε σε ένα σταυροδρόμι που πρέπει να ληφθούν κρίσιμες πολιτικές αποφάσεις όσον αφορά το μέλλον του ΓΕΣΥ.
Ακτινοθεραπευτικό Λεμεσού
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Τα τελευταία χρόνια, τα κρούσματα καρκίνου αυξάνονται συνεχώς και οι παρεχόμενες υπηρεσίες θεραπείας του καρκίνου δεν είναι επαρκείς προκείμενου να ανταποκριθούν στις ανάγκες. Το Ογκολογικό Κέντρο της Τράπεζας Κύπρου, έχει ξεπεράσει κατά πολύ τα όρια του και δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες των ασθενών. Επιβάλλεται η άμεση ανέγερση και λειτουργία του Ακτινοθεραπευτικού Τμήματος στο Γενικό Νοσοκομείο Λεμεσού ώστε να ωφεληθούν οι καρκινοπαθείς και οι οικογένειες τους.
Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων
Καταπολέμηση της Φτώχεια
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Το 2010 κηρύχθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση «Έτος Καταπολέμησης της Φτώχειας και του Κοινωνικού Αποκλεισμού». Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας για το 2008, 16,2% των συμπατριωτών μας ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας, γεγονός που καθιστά την Κύπρο 16η στην ΕΕ των 27. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι πιο ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού είναι οι ηλικιωμένοι, οι γυναίκες, οι μονογονιοί, οι άνεργοι καθώς και τα άτομα με χαμηλό επίπεδο μόρφωσης. Η πολυδιάστατη φύση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού επιβάλλει τη λήψη μέτρων όπως:
1. την προώθηση της συμμετοχής στην αγορά εργασίας και τη δημιουργία περισσότερων και καλύτερων θέσεων εργασίας, ιδιαίτερα για τους νέους,
2. τη βελτίωση του μορφωτικού επιπέδου του πληθυσμού μέσα από την αύξηση των θέσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τη μείωση του ποσοστού πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου και την ενίσχυση της δια βίου μάθησης,
3. τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των ηλικιωμένων, τόσο βραχυπρόθεσμα με αύξηση της κοινωνικής σύνταξης όσο και μακροπρόθεσμα με την προσφορά υπηρεσιών κοινωνικής φροντίδας,
4. την στοχευμένη επέκταση του κράτους πρόνοιας, δηλαδή, τη στοχευμένη παροχή επιδόματος – οικονομικής ενίσχυσης σε όλα τα νοικοκυριά που έχουν εισοδήματα κάτω από το όριο της φτώχειας, ανάλογα με την σύνθεση τους, ώστε να καλύπτεται όλο το χάσμα του εισοδήματος μέχρι το όριο της φτώχειας,
5. τη συνολική βελτίωση της πρόσβασης σε ποιοτικές κοινωνικές υπηρεσίες, όπως η παροχή στέγασης και οι υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης και παιδικής φροντίδας,
6. τον καθορισμό «εθνικού κατώτατου μισθού» για όλα ανεξαιρέτως τα επαγγέλματα πάνω από το όριο της φτώχειας,
7. τη διασφάλιση της ισότητας ανδρών και γυναικών σε όλα τα επίπεδα, κυρίως την κάλυψη του χάσματος των αμοιβών ανάμεσα στους άνδρες και τις γυναίκες στον ιδιωτικό τομέα και του χάσματος της συμμετοχής σε επιτελικές θέσεις και δημόσια αξιώματα, και
8. την προώθηση ενός εθνικού διαλόγου για το μέλλον των συντάξεων και των ασφαλιστικών ταμείων.
Δημόσιο Βοήθημα
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Παρά τις δεσμεύσεις της Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων για εκ βάθρων αλλαγή του περί Δημοσίου Βοηθήματος Νόμου παρατηρείται μια αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην κατάθεση του νομοσχεδίου. Το γεγονός αυτό λειτουργεί εις βάρος των δημοσίων οικονομικών. Οι αδυναμίες και τα κενά της νομοθεσίας, οδηγούν σε στρεβλώσεις καθώς ορισμένοι εκμεταλλεύονται το σύστημα εις βάρος κάποιων άλλων που έχουν πραγματικές ανάγκες. Την ίδια ώρα, η αύξηση της ανεργίας έχει οδηγήσει στην αύξηση των αιτήσεων με αποτέλεσμα η εξέτασή τους να καθυστερεί μέχρι και έξι μήνες γεγονός που καταδεικνύει την αναποτελεσματικότητα του συστήματος. Η Υπουργός οφείλει να προχωρήσει άμεσα στην κατάθεση του νομοσχεδίου προκειμένου οι υπηρεσίες κοινωνικής ευημερίας να είναι πιο αποτελεσματικές. Πρέπει επιτέλους να αρχίσει η συζήτηση για εκσυγχρονισμό των Υπηρεσιών Κοινωνικής Ευημερίας γιατί οι ανάγκες και τα προβλήματα έχουν καταστεί πολυσύνθετα και απαιτούν σύγχρονες κι όχι γραφειοκρατικού τύπου υπηρεσίες.
Θα ήθελα να αναφερθώ στους συνταξιούχους λήπτες δημοσίου βοηθήματος, την πιο ευάλωτη ομάδα του πληθυσμού. Είναι περίπου 3000 συμπατριώτες μας, οι οποίοι έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη στήριξης. Είναι η ομάδα απέναντι στην οποία οφείλουμε να δείξουμε αμέριστη κοινωνική ευαισθησία. Η κυβέρνηση σωστά, στα πλαίσια του κοινωνικού κράτους, προχώρησε στη λήψη στοχευμένων μέτρων στήριξης των συνταξιούχων με εισοδήματα κάτω από το όριο της φτώχειας. Ωστόσο, κατά την εφαρμογή αυτής της απόφασης παρουσιάζεται μια παραδοξότητα. Το ποσό που δίνεται ως επιπρόσθετη χορηγία στους συνταξιούχους λήπτες δημοσίου βοηθήματος, λαμβάνεται υπόψη από τις υπηρεσίες κοινωνικής ευημερίας και ανάλογο ποσό αποκόπτεται από το δημόσιο βοήθημα με αποτέλεσμα τα συνολικά εισοδήματα των συνταξιούχων ληπτών δημοσίων βοηθήματος να παραμένουν τα ίδια, όπως πριν την εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου. Δηλαδή όσα τους δίνουν από την μια τους τα αφαιρούν από την άλλη. Γι’ αυτό ακριβώς το λόγο η κυβέρνηση οφείλει να μελετήσει το θέμα και να διορθώσει άμεσα αυτή την στρέβλωση.
Μέτρα Οικονομικής Εξυγίανσης
Κλείνοντας την ομιλία μου θα αναφερθώ στα προτεινόμενα μέτρα για οικονομική εξυγίανση. Το πακέτο μέτρων ήταν για μας μια πολύ δύσκολη απόφαση που πρέπει σύντομα να ολοκληρωθεί προκειμένου οι πολίτες να έχουν πλήρη εικόνα ως προς τον δίκαιο επιμερισμό της ευθύνης για να βγούμε από τα αδιέξοδα. Στην προσπάθεια αυτή πρέπει να συμβάλουν όλοι οι παράγοντες της κυπριακής οικονομίας στο μέτρο των δυνατοτήτων τους και του μεριδίου τους στον εθνικό πλούτο.
Παράλληλα πρέπει να δοθούν λύσεις στο πρόβλημα των πολλαπλών συντάξεων. Το δημόσιο αίσθημα προκαλείται και δεν μπορεί να αποδεχθεί το γεγονός πως άτομα τα οποία έτυχε να υπηρετήσουν την Κυπριακή Δημοκρατία από διάφορες πολιτειακές θέσεις και αξιώματα λαμβάνουν πλουσιοπάροχες συντάξεις.
Οφείλουμε άμεσα, κυβέρνηση και πολιτική ηγεσία, να βρούμε τις λύσεις που θα δώσουν τέλος στις στρεβλώσεις που υπάρχουν στο συνταξιοδοτικό μας σύστημα και θα ξεπερνούν τις όποιες νομικές και συνταγματικές δυσκολίες προκειμένου να έχουν αναδρομική ισχύ. Τρόποι υπάρχουν.
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Όπως έχω αναφέρει στην εισαγωγή μου, η κυβέρνηση, έχει καθήκον έναντι της κοινωνίας να διαμορφώσει με τέτοιο τρόπο τον κρατικό προϋπολογισμό, ώστε η χώρα να οδηγηθεί στην έξοδο από την κρίση. Την ίδια ώρα ωστόσο, τα πολιτικά κόμματα έχουμε υποχρέωση να δράσουμε συλλογικά, υπεύθυνα και δημιουργικά.
• Δυστυχώς, η συμπεριφορά ορισμένων κομμάτων δεν συνάδει με αυτή την προϋπόθεση.
• Δεν γνωρίζω εάν ο απροκάλυπτος πόλεμος που εξαπολύει η ηγεσία της ΕΔΕΚ στο κόμμα μου τις τελευταίες μέρες είναι προϊόν επικοινωνιακής τακτικής προκειμένου να αλιεύσει ΔΗΚΟϊκούς ψηφοφόρους.
• Γνωρίζω, ωστόσο πως αυτό που γίνεται είναι προκλητικό, γεγονός που μας λυπεί ιδιαίτερα.
• Για το ΔΗΚΟ, η συνεργασία με την ΕΔΕΚ αποτελεί προτεραιότητα.
• Όμως για την ΕΔΕΚ, προτεραιότητα αποτελεί η αντιπαράθεση με το ΔΗΚΟ.
• Η ηγεσία της ΕΔΕΚ έχει διαλέξει τον εύκολο δρόμο.
• Τον δρόμο της ανευθυνότητας.
• Απούσα από τον στίβο των εξελίξεων παραμένει «κακός» θεατής στην κερκίδα και πετροβολά τους πάντες και τα πάντα.
• Μια μέσα, μια έξω, μπαίνει και βγαίνει χωρίς αξιοπιστία σε κυβερνήσεις.
• Στην ουσία φυγομαχεί γιατί ξέρει μόνο να καταγγέλλει.
• Δεν ξέρει να κτίζει και να αναλαμβάνει τις ευθύνες της στην άσκηση εξουσίας.
• Ψαρεύει σε θολά νερά με μοναδικό γνώμονα το πρόσκαιρο κομματικό συμφέρον.
Θέλω να τονίσω στην ηγεσία της ΕΔΕΚ ότι το ΔΗΚΟ δεν έμαθε να φυγομαχεί. Αναλαμβάνει τις ευθύνες του απέναντι στην κυπριακή κοινωνία και προσπαθεί να συμβάλει με τη συμμετοχή του στην κυβέρνηση προς όφελος της κοινωνίας, προς όφελος των πολιτών έστω και αν επωμίζεται πολιτικό κόστος.
Εμείς θεωρούμε ότι ένα υπεύθυνο κόμμα που θέλει να διαφυλάξει το κοινωνικό κράτος μέσα σε συνθήκες οικονομικής κρίσης, είναι εκείνο το κόμμα που καταθέτει προτάσεις, οι οποίες απελευθερώνουν τις παραγωγικές δυνάμεις αφενός, και περιστέλλουν τις σπατάλες αφετέρου.
Ένα υπεύθυνο κόμμα είναι εκείνο που γίνεται ευαίσθητος δέκτης των μηνυμάτων της κοινωνίας, ιδίως εκείνων των ομάδων που βρίσκονται σήμερα πιο εκτεθειμένες στα προβλήματα που σωρεύει η οικονομική κρίση.
Αντίθετα θεωρώ ότι είναι ανευθυνότητα οι πολιτικές τοποθετήσεις να εξαντλούνται σε καταγγελίες και αρνήσεις.
Σήμερα η πατρίδα μας έχει ανάγκη από νέες συναινέσεις για να αρθούν αδικίες και να αντιμετωπιστούν οι διαρθρωτικές αδυναμίες.
Μόνο έτσι θα διαφυλάξουμε τα μεγάλα κεκτημένα της ευημερίας του λαού μας.
Ευχαριστώ, εύχομαι σε όλους σας Καλά Χριστούγεννα και Καλό Νέο Χρόνο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου